۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷

خلف وعده ای دیگر از سیدخلف

قول نمی دهیم پروژه شهید بندر تا آخر سال پایان یابد

قول نمی دهیم پروژه شهید بندر تا آخر سال پایان یابد
چرا با وجود انتقادات فراوان شورانشینان به این پروژه، شهردار اهواز در مقابل خلع ید پیمانکار غیر بومی که به گفته برخی اعضا شورا تجربه کافی در زمینه پروژه های شهری ندارد ایستادگی می کند و تاخیر یک سال و نیمه وی در پروژه را به دلیل وجود معارضین توجیه می کند،سوالی است که شهردار اهواز باید به اذهان عمومی پاسخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهواز نوین: سیدخلف موسوی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر اهواز با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های شهر اهواز با اشاره به پروژه روگذر شهید بندر اظهارکرد: نمی توانیم قول دهیم که تا پایان سال پروژه چهارشیر به پایان برسد.

شهردار اهواز : از روند پیشرفت پروژه روگذر چهارشیر اراضی نیستیم

وی در توجیه عقب ماندن پروژه از زمانبندی، عوامل تاخیر در این پروژه را متعدد عنوان کرد و گفت : در پروژه روگذر شهید بندر، تنها پیمانکار ضعیف نیست بلکه نیاز به هماهنگی های بسیاری برای جابه جایی زیرساخت های شهری بود که پلیس راهور همکاری کرد و پاسگاه را منتقل کرد همچنین خطوط لوله فاضلاب و گاز بسیاری در آن منطقه در زیر زمین وجود داردهمچنین نخستین پرداختی شهرداری به این پروژه به مبلغ دو میلیارد تومان امروز انجام شد.

سید خلف موسوی که پیش تر از این پروژه به عنوان پیشانی شهر اهواز نام برده بود امروز با بیان اینکه از پیشرفت پروژه روگذر چهارشیر اراضی نیستیم، خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش می کند تا پایان سال عرشه اصلی پل روگذر نصب شود تا حداقل مردم شاهد فعالیت شورای شهر و شهرداری باشند .

 سلحشور :روند کند پروژه های عمرانی محدودیت مالی است

شهردار اهواز در حالی از روند کند پروژه شهید بندر ابراز نارضایتی کرد که چندی پیش نیز جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در نطق یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر اهواز با انتقاد از روند کند پیشرفت این پروژه گفته بود : نزدیک به یکسال و دوماه از تصویب و آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد اما این پروژه تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، درحالی که باید فاز اول آن که ساخت پل ابتدایی است تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسید بنابراین در صورت ناتوانی پیمانکار در مدت زمان خاص جهت تحویل پروژه باید ماده ۴۸ اعمال شود.

جمشید سلحشور همچنین علت اصلی روند کند پیشرفت پروژه های عمرانی را محدودیت های مالی عنوان کرد و گفت : در حال حاضر شهرداری باید به کل پروژه های شهر ماهیانه ۲۰ میلیارد اختصاص دهد که با توجه به محدودیت منابع مالی حداکثر ۵ یا ۶ میلیارد به پروژه های عمرانی تزریق می کند.

در حالی که سلحشور بیش تر از این معتقد بود پیمانکار این پروژه از تخصص کافی جهت اجرای این پروژه برخوردار نیست در جدیدترین اظهارات خود تغییر موضع داده و معتقد است که پیمانکار در این مدت تجربه کافی را جهت ادامه پروژه پیدا کرده که اگر منابع مالی به آن تزریق شود می تواند این پروژه را به سرانجام رساند.

اینکه فاز اول پروژه قرار بود در پایان سال ۹۴ به بهره برداری برسد خلف وعده ای دیگر از سوی سیدخلف موسوی شهردار اهواز بود که با یکسال تاخیر شاید تحقق یابد.

 حیدری :به آقای شهردار پیشنهاد خلع ید پیمانکار پروژه شهید بندر را دادیم

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با اعتراض به روند کند پیشرفت پروژه شهید بندر گفت :پروژه شهید بندر دارای سه سطح و دارای قرداد تحویل ۳۰ ماهه می باشد پیمانکار این پروژه قرار بود سطح اول این تقاطع غیر همسطح را تا پایان ۹۴ تحویل بدهد دو سطح بعدی را در یکسال و نیم باقی مانده ، اما متاسفانه شاهد این مساله هستیم که پیمانکار تقریبا بیش از یکسال از پروژه زمانبندی عقب است.

وی افزود :مانیز به روند اجرایی این پروژه اعتراض داریم حتی به آقای شهردار پیشنهاد دادیم پیمانکار را خلع ید کند طبق ماده ۴۸ یا ۴۶ با وی برخورد کند اما اینکه آقای شهردار  همکاری خود را با این پیمانکار دارد ادامه میدهد مسئولیت با خودش است.

 زمان پور :از روز اول مخالف پیمانکار پروژه شهید بندر بودم

آذر زمانپور دیگر  عضو شورای شهر اهواز  نیز در گفتگو با اهوازنوین در خصوص پروژه شهید بندر گفت: این پروژه با اشکالات زیادی همراه بوده و بنده از روز اول مخالف این دادن ایم پروژه به شرکت سابیر بودم اما نتوانستم سایر اعضای شورای شهر را با خود همراه کنم.
وی خطاب به معاون عمرانی شهرداری این پروژه افزود: زمان زیادی به عمر این شهرداری و شورای شهر نماینده و نباید با شعار این تأخیر را توجیه کرد.

پروژه درروند اجرا با تأخیر مواجه است
صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در خصوص تأخیر در اجرای پروژه شهید بندر اظهار کرد: پروژه شهید بندر یک مگاپروژه در سطح کلان‌شهر اهواز محسوب می‌شود و پیمانکار آن نیز بر اساس نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دارای رتبه یک راه و باند است.

محمد صفری با اشاره به اینکه صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری از روی رتبه آن‌ها مشخص می‌شود، افزود: قبول دارم که پروژه درروند اجرا با تأخیر مواجه است اما بخشی از آن به ماه‌های نخست ساخت پروژه بازمی‌گردد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در حالی یکی از دلایل زمان‌بر بودن میدان شهید بندر را وجود گالری‌ای از تمام تأسیسات زیرزمینی در این میدان می‌داند، که قبل از اجرای هر پروژه‌ای باید تمام جوانب کار کارشناسی شود بعد کلنگ زنی و مراحل ساخت آن شروع شود.

از آنجا که هر یک از پروژه های تعریف شده در شهرداری دارای زمانبندی معین است و هزینه های هر پروژه براساس آن تخمین زده میشود بدیهی است با تاخیر در زمانبندی پروژه ،هزینه کلی پروژه نیز دستخوش تغییراتی شود،اکنون نیز با گذشت یکسال از افتتاح این پروژه متضرر اصلی تاخیرات این پروژه مردم هستند زیرا علیرغم مزاحمت های ایجاد شده در رفت و آمد شهروندان هزینه هر روز تاخیر این پروژه نیز از جیب مردم اهواز می رود.

هرچند شهردار اهواز متعقد است فاز اول این پروژه با در صورت نبود محدودیت های مالی احتمالا در انتهای سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید که با وجود عبور هرروزه از این مسیر و روند لاک پشتی آن باید گفت تحقق وعده افتتاح فاز اول این پروژه نیز بعید به نظر می رسد.

حال اینکه چرا با وجود انتقادات فراوان شورانشینان به این پروژه، شهردار اهواز در مقابل خلع ید پیمانکار غیر بومی که به گفته برخی اعضا شورا تجربه کافی در زمینه پروژه های شهری ندارد ایستادگی می کند و تاخیر یک سال و نیمه وی در پروژه را به دلیل وجود معارضین توجیه می کند،سوالی است که شهردار اهواز باید به اذهان عمومی پاسخ دهد.

 

کلیدواژه ها :شهرداری پیمانکار
منبع : دانا

پربازدیدترین امروز

website tracking