۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۴

اصفهان| صدا و سیما تبلیغ تولیدات ایرانی را جزء اولویت‌های خود قرار دهد

اصفهان| صدا و سیما تبلیغ تولیدات ایرانی را جزء اولویت‌های خود قرار دهد
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس =گفت: صدا و سیما باید در زمینه تبلیغات با در نظر گرفتن تخفیفاتی برای کالاهای داخلی نسبت به کالای خارجی به تولیدکنندگان در معرفی اجناس کمک کند و تبلیغ کالای ایرانی را جزء اولویت‌های خود قرار دهد.
- اخبار استانها -

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه مردم و تولیدکنندگان نقش به‌سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار داشت: تولیدکننده باید تولیداتی با کیفیت، قابل رقابت با مشابه خارجی و جوابگوی ذائقه همه مردم از لحاظ قیمت تولید کند و آحاد جامعه نیز مطابق آنچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند نسبت به کالای ایرانی غیرت و تعصب داشته‌ و اولویت خود را استفاده از کالای ساخت داخل قرار دهند.

وی افزود: اکثر کشورهایی که به استقلال خود فکر می‌کردند از همین راه وارد شدند، برای نمونه در ابتدا کالاهای داخلی در چین، ژاپن و آلمان اجناسی بی‌کیفیت بودند اما مردم این کشورها با خرید اجناس داخلی خود از تولیدکنندگان حمایت کردند تا روی پای خود ایستاده و زمینه پیشرفت اقتصادی را فراهم کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه بانک‌ها و ادارات بیمه باید از مجموعه تولیدکنندگان حمایت کنند، بیان کرد: اگر از طرفی تقاضای تولید از تولیدکنندگان داشته ‌باشیم و از سوی دیگر با ایجاد موانعی بر سر این راه، تولیدکننده را برای ادامه فعالیت خود مجبور به کاهش کیفیت اجناس کنیم یک پارادوکس رفتاری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است تا ضمن عدم اشباع بازار مردم نیز به سوی کالاهای خارجی جذب نشوند، گفت: این مبحث در قانون رفع موانع کسب‌وکار آمده و در بودجه نیز مجلس دولت را به استفاده از کالای داخلی ملزم کرده است.

وزیر صمت: کالای بی‌کیفیت نباید صادر شودسمنان| رونق تولید مستلزم خرید کالای ایرانی استتحقق 70درصدی شعار "حمایت از کالای ایرانی" در ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی

ابطحی پیرامون نقش مجلس و دولت در تحقق حمایت از توان داخل، بیان کرد: معتقدم افرادی که در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارند باید کالای داخلی خریداری کنند، استفاده افراد مشهور از جمله مسئولان، هنرپیشه‌ها و ورزشکاران از کالاهای خارجی می‌تواند آموزگار بدی برای ترویج این فرهنگ در بین مردم باشد.

وی پیرامون نقش رسانه ملی در زمینه رونق تولید و همچنین حمایت از تولیدات ملی اظهار داشت: صدا و سیما باید در زمینه تبلیغات با در نظر گرفتن تخفیفاتی برای کالاهای داخلی نسبت به کالای خارجی به تولیدکنندگان در معرفی اجناس کمک کند و تبلیغ کالای ایرانی را جزء اولویت‌های خود قرار دهد که این خود نیز راهی برای تحقق رونق تولید است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم اگر تولیدکننده کالای با کیفیتی تولید کند و جامعه نیز به سمت استفاده از کالای ایرانی پیش برود، بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی که دغدغه جدی مقام معظم رهبری است تحقق می‌یابد و متعاقب آن ظرفیت‌های بسیاری در زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

منبع : تسنیم

پربازدیدترین امروز

website tracking