۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۵

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

هدف‌گذاری پروژه مهر استفاده بهینه و حداکثری از منابع موجود باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی‌زاده سرخایی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه پروژه مهر سال 98 اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش معطوف به مدرسه است و همه منابع، امکانات و ظرفیت‌ها باید در خدمت مدرسه و کلاس درس باشد.

وی افزود: عوامل ستادی و اجرایی در حوزه ادارات آموزش و پرورش به عنوان پشتیبان باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا مدارس با آمادگی کامل پذیرای دانش‌آموزان در عرصه مقدس تعلیم و تربیت باشند. 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یکی از مهم‌ترین راهبردهای پروژه مهر توسعه مشارکت‌های مردمی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی برای سال جدید تحصیلی است چرا که نهاد آموزش و پرورش متعلق به آحاد جامعه است و همه باید در اداره آن شریک و سهیم باشند.

دادی‌زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش جز مدرسه و کلاس درس نیست، خاطر نشان کرد: مدرسه رکن بی بدیل آموزش و پرورش است و همه و همه فعالیت‌های این مجموعه باید در راستای پویایی و بالندگی مدارس باشد.

وی اضافه کرد: دست‌اندرکاران آموزش و پرورش وظیفه و رسالتی جز خدمت برای مدرسه ندارند و برخورداری از مدارس پویا برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و متعهد کمال و غایت متولیان امر تعلیم و تربیت است.

 این مسوول با بیان اینکه تعلیم و تربیت امری مستمر و پیوسته است خاطرنشان کرد:  نباید چنین تصور شود با پایان سال تحصیلی این مهم دچار وقفه شده و تا مهر سال آینده مجموعه آموزش و پرورش با کار کمتری روبرو هستند. 

وی ادامه داد: برعکس این تصور، آموزش و پرورش باید برای تحصیل آینده‌سازان جامعه، با برنامه و راهبردهای هدف‌گذاری شده، همیشه و به روز پای کار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایجاد کمیته‌های پنج گانه؛ تعمیر و تجهیز، ساماندهی منابع انسانی، توجیه و تبلیغ، نظارت و ارزیابی و تایید صلاحیت را شاکله پروژه مهر نام برد و گفت: پروژه مهر یک کار جمعی و گروهی است و باید همه کارگروه‌ها با همدلی و هم‌افزایی در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند تا مدارس برای استقبال شایسته از دانش‌آموزان و فرهنگیان مهیا باشند.

دادی‌زاده تاکید کرد: دستورالعمل پروژه مهر در چارچوب مدرسه محوری متناسب‌سازی شده است و با ابلاغ به مناطق و شهرستان‌ها، مدیران موظفند طبق این شیوه‌نامه برنامه‌های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

وی همچنین بر لزوم رعایت تقویم اجرایی پروژه مهر مبتنی بر طرح تعالی و برنامه تدبیر اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، محور حرکت در نظام تعلیم و تربیت است و اداره مدارس باید بر اساس این سند و سایر برنامه‌های ملی با رویکردی خلاقانه باشد.  

دادی زاده همچنین یادآور شد: برای تقویت کمی و کیفی اماکن آموزشی و رسیدن به مهر بانشاط، باید همه مشکلات و کمبودها به دقت احصا شود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت رفع آن کوشا باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: به منظور اجرای دقیق و شایسته برنامه‌های پروژه مهر، تیم‌های ارزیابی باید با حضور در مدارس نحوه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها را به دقت کنترل و با نظارت عالیه، ارزیابی کنند.

منبع : فارس

پربازدیدترین امروز

website tracking