۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۲

خواص کدوحلوایی برای درمان بیماری‌های قلبی

خواص  کدوحلوایی  برای  درمان  بیماری‌های  قلبی
کدوحلوایی پوست وگوشتی نارنجی داردوجزوسبزیجات رنگی محسوب می‌شودکه ازبروزآکنه،بیماری‌های قلبی،دژنراسیون ماکولای چشم واضافه وزن پیشگیری می‌کند.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    کدو حلوایی پوست و گوشتی نارنجی دارد و جزو سبزیجات رنگی محسوب می‌شود که از بروز آکنه، بیماری‌های قلبی، دژنراسیون ماکولای چشم و اضافه وزن پیشگیری می‌کند. این کدوهای گرد یا گلابی شکل بزرگ خواص دیگری نیز دارند که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

 

ویتامین ۶B

کدو حلوایی تامین کننده میزان زیادی ویتامین B6 برای بدن است. این ویتامین به کاهش بیماری‌های قلبی و همچنین افسردگی کمک می‌کند. ۲۵۰ گرم کدوحلوایی پخته شده حدود ۰.۴ میلی گرم ویتامین B6 دارد. قابل ذکر است که آب پز کردن کدوحلوایی باعث از بین رفتن ویتامین B آن خواهد شد.

 

بتاکاروتن

کدو حلوایی حاوی میزان بالایی رنگدانه بتاکاروتن است. این رنگدانه به پیشگیری از بروز آکنه، سرطان و دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. ۲۵۰ گرم(یک لیوان) کدو حلوایی پخته شده ۸.۵ میلی گرم بتاکاروتن دارد که میزان قابل توجهی است. این ترکیب برای پوست و بهبود وضعیت آن نیز مفید است.

 

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از ابتلا به آب مروارید و بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند. کدو حلوایی بهترین منبع ویتامین C است. یک لیوان معادل ۲۵۰ گرم کدو حلوایی ۳۱ میلی گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که میزان بسیار بالایی است.

 

فیبرها

کدوحلوایی حاوی فیبرهای محلول در آب است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند. فیبرهای غیرمحلول در آب موجود در این ماده غذایی نیز معده را پر کرده و احساس سیری ایجاد می‌کند. این فیبرها با یبوست نیز مقابله می‌کنند.

 

منیزیم

کدوحلوایی غنی از منیزیم است. این ماده معدنی برای تسکین آلرژی‌ها، آسم، سلامت قلب و عروق، کنترل فشارخون، برطرف کردن سنگ کلیه و کاهش سندرم پیش از قاعدگی مفید است.

 

لوتئین

کدو حلوایی منبع مهم کاروتنوئیدها از جمله لوتئین است که از بروز دژنراسیون ماکولای چشم و نیز از آب مروارید و سرطان کولون پیشگیری به عمل می‌آورد.

 

پتاسیم

کدوحلوایی به‌عنوان یک ماده غذایی غنی ازاین ماده معدنی باعث کاهش خطر ابتلابه پرفشار خون،سنگ کلیه وسکته مغزی می‌شود.این ماده غذایی به میزان زیادی پتاسیم داردوبرای بدن مفید است.

 

تیامین

با مصرف یک لیوان یعنی معادل حدود ۲۵۰ گرم کدو حلوایی پخته شده به میزان زیادی ویتامین B جذب بدن می‌شود. این ویتامین نیز برای تحریک عملکرد مغز مفید بوده و باعث بهبود خلق و خوی و تقویت حافظه می‌شود.

 

سرپوش

2025

منبع : جام نیوز

پربازدیدترین امروز

website tracking