۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶

درمان سرماخوردگی، با این خوراکی‌ها

مطالعه‌ای که در سال 2000 در دانشگاه نبراسکا انجام شد نشان داد سوپ مرغ حاوی عوامل ضد التهابی است که می‌توانند علائم سرماخوردگی را تسکین بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطالعه‌ای که در سال 2000 در دانشگاه نبراسکا انجام شد نشان داد سوپ مرغ حاوی عوامل ضد التهابی است که می‌توانند علائم سرماخوردگی را تسکین بدهند. 

    سوپ مرغ     خوردن یک کاسه سوپ مرغ داغ وقتی که سرما خورده‌اید خیلی حال‌تان را بهتر می‌کند.    مطالعه‌ای که در سال 2000 در دانشگاه نبراسکا انجام شد نشان داد سوپ مرغ حاوی عوامل ضد التهابی است که می‌توانند علائم سرماخوردگی را تسکین بدهند.    شیر و سایر مواد غذایی غنی شده با ویتامین D    غذاهای غنی شده با ویتامین D‌ مانند شیر یا غلات غنی شده می‌توانند در مبارزه با سرماخوردگی کمک‌تان کنند.    مطالعه‌ای که در سال 2009 توسط بیمارستان عمومی ماساچوست صورت گرفت دریافت افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، بیشتر از سایر افراد دچار سرماخوردگی می‌شوند.    ضمنا این جور غذاها می‌توانند خلق و خوی‌تان را طی ماههای سرد زمستان بهتر کنند.    هویج و سایر غذاهای ویتامین Aدار    تمام ویتامین‌ها برای سلامت بدن مهم‌اند اما دانشکده‌ی پزشکی هاروارد می‌گوید ویتامین A نقش مهمی در حفظ عملکرد سیستم ایمنی دارد.    اگر سرما خورده‌اید سعی کنید سیب زمینی، هویج، کدو حلوایی، اسفناج و کلم برگ بیشتر مصرف کنید.    چای سبز سرد    چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی‌تان را در زمان بیماری نیز تقویت می‌کند. چای سبز می‌تواند علائم ناشی از سرماخوردگی، مثلا گلو درد را تخفیف بدهد.    چای سبز را سرد بنوشید زیرا سطح آنتی اکسیدانهای آن وقتی که سرد است در مقایسه با زمانی که با آبجوش درستش می‌کنید بیشتر خواهد بود.    سیر     سیر اگر به صورت منظم مصرف شود می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کند. سیر به دلیل داشتن آلیسین، تقویت کننده‌ی خوبی برای سیستم ایمنی بدن است.    وقتی سرما خورده‌اید بیشتر سیر مصرف کنید. می‌توانید سیر خام را همراه با آب پرتقال میل کنید.    بلوبری    محققان دانشگاه کورنل دریافتند بلوبری حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدانها نسبت به سایر میوه‌های تازه است که مورد آزمایش قرار دادند. بلوبری می‌توانند آبریزش بینی را کمتر کند.    اگر سرما خورده‌اید می‌توانید بلوبری را تنها بخورید یا آنها را با کاسه‌ای از غلات صبحانه یا ماست مخلوط کنید.    چای    نوشیدن چای وقتی که گرفتگی بینی دارید واقعا تسکین دهنده است، مخصوصا دمنوش‌های گیاهی که خلط آورهای طبیعی هستند مانند تخم رازیانه.    یک فنجان تخم رازیانه‌ی خرد شده را با یک فنجان آبجوش ترکیب کنید، با عسل یا شکر شیرین کنید، سیر و دارچین به آن اضافه کرده و میل کنید. این چای را روزی سه بار بنوشید.    شیرین بیان نیز دمنوش خوبی به هنگام سرماخوردگی است. دمنوش نعنا فلفلی هم مانند یک خلط آور عمل کرده و می‌تواند ترشحات را آبکی کند و سرفه را تسکین بدهد.    ماهی     خوردن ماهیهای چرب مانند سالمون و تُن به هنگام سرما خوردگی برای‌تان مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهیهای چرب از التهاب در بدن کم می‌کنند.    منبع:برترین ها  
کلیدواژه ها :ویتامین سرماخوردگی
منبع : دانا

پربازدیدترین امروز

website tracking