۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲

دانا گزارش می دهد:

ادامه کار رانندگان کامیون در امنیت کامل/ مطالبه به حق کامیون داران برای تامین لاستیک و لوازم یدکی / چه کسانی رانندگان را مجبور به اعتصاب می‌کنند؟

ادامه کار رانندگان کامیون در امنیت کامل/ مطالبه به حق کامیون داران برای تامین لاستیک و لوازم یدکی / چه کسانی رانندگان را مجبور به اعتصاب می‌کنند؟
برخی دلالان بازار لاستیک خودروهای سنگین با بهانه قرار دادن نوسانات ارزی اقدام به گران کردن این کالای مهم کرده اند که سبب اعتراض مجدد برخی کامیونداران شده است. کامیون‌داران معتقد هستند با این هزینه‌های سنگین، تأمین قطعه و لوازم یدکی، لاستیک و روغن در کنار نرخ بسیار پایین کرایه‌ها، امکان سیر و حمل بار ندارند و هزینه‌ها آنها بیش از درآمدشان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند روزی است که همزمان با نوسانات مجدد ارزی، موضوع مشکلات کامیون‌داران و راننده‌های خودروهای سنگین مجدداً مطرح شده و بازتاب مختلفی در رسانه ها داشته است. در این میان برخی با هدف اخلال در نظام حمل و نقل، مشکلات مذکور را در فضای مجازی منتشر کردند که واکنش های گوناگونی در پی داشته است.

ماجرا از این قرار است که برخی دلالان بازار لاستیک خودروهای سنگین با بهانه قرار دادن نوسانات ارزی اقدام به گران کردن این کالای مهم کرده اند که سبب اعتراض مجدد برخی کامیونداران شده است. کامیون‌داران معتقد هستند با این هزینه‌های سنگین، تأمین قطعه و لوازم یدکی، لاستیک و روغن در کنار نرخ بسیار پایین کرایه‌ها، امکان سیر و حمل بار ندارند و هزینه‌ها آنها بیش از درآمدشان شده است.

در حال حاضر برخی تولیدکنندگان داخلی لاستیک خودروهای سنگین از عرضه محصول به بازار با هدف گران کردن آن خودداری کردند. از دیگر سو وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم با واردکنندگان را برای ترخیص سریعتر لاستیک ها وارداتی نداشته است. درنتیجه با کمبود شدید لاستیک کامیون و اتوبوس، بار دیگر شاهد گرانی این محصول بودیم به گونه ای که در برخی باربری ها، دلالان به کامیونداران پیشنهاد فروش لاستیک به صورت هر جفت حلقه ۴.۵ تا ۵.۵ میلیون تومان را ارائه می کنند.  

هشدار دادستان تهران به مانعان حمل و نقل کالا و متقاضیان پیش خرید خودرو

در همین راستا دادستان عمومی و انقلاب تهران طی بخشنامه‌­ای خطاب به دادستان­‌های شهرستان­‌ها و روسای حوزه­‌های قضایی بخش استان تهران، از آنان خواست با شناسایی افرادی که به طرق گوناگون موجبات اخلال در حمل و رساندن کالا‌های اساسی مورد نیاز و یا مانع ارائه خدمت رسانی به مردم را فراهم می‌آورند، شناسایی و تعقیب کنند.

جعفری دولت آبادی در توضیح عملکرد دادستانی در مقابله با اقدامات افرادی که در جاده‌های برون شهری مانع خدمت‌رسانی می‌شوند و اختلالاتی را در امر جابجایی بار و مایحتاج مردم ایجاد می‌نمایند، اظهار داشت: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که افرادی در غالب ممانعت یا ارسال پیامک به برخی از رانندگان خدوم که مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند و یا تعرض به رانندگان و یا بستن مسیر‌های مواصلاتی، به نحوی تلاش می‌کنند که خدمت‌رسانی به مردم شریف را مختل نمایند از جمله شب گذشته (۱۳۹۷/۰۷/۰۳) سه نفر در پاکدشت به لحاظ چنین اقدامی دستگیر و بازداشت شدند.   وی با هشدار به افرادی که به نحوی از طریق ممانعت یا تعرض به رانندگان یا کسانی که خدمت‌رسانی جاده‌ای انجام می‌دهند یا طریق‌های مواصلاتی را می‌بندند و ممانعت می‌کنند و یا در فضای مجازی افراد را تحریک کرده تا در این نوع خدمت‌رسانی اخلال ایجاد کنند، افزود: برخی از مصادیق بستن جاده‌ها مصداق ماده ۶۵۳ قانون تعزیرات و قطاع الطریق است که مجازات بسیار سنگینی برای مرتکبان پیش‌­بینی شده است.   دادستان تهران از صدور بخشنامه‌ای در این زمینه خطاب به دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش استان خبر داد و در توضیح مفاد این بخشنامه گفت: موضوع بخشنامه­‌ی دادستانی تهران، افرادی است که با تعرض به رانندگان یا سرنشینان چنین خودرو‌هایی و یا با ارسال پیامک­‌هایی تهدید­آمیز، سعی دارند از تردد این خودرو‌ها ممانعت به عمل آورند و هم­‌چنین شامل افرادی می­‌شود که با هدف اخلال در رفت و آمد جاده­ای برای خودرو‌های سنگین حامل کالا تحرکاتی را انجام می‌دهند و یا جاده را بر روی چنین خودرو‌هایی مسدود می­‌نمایند؛ و به موجب این بخشنامه از دادستان شهرستان­‌ها و روسای دادگاه­‌های بخش استان خواسته شده که با همکاری پلیس نسبت به شناسایی این افراد اقدام و مراتب را به دادستانی تهران گزارش نمایند.   جعفری دولت‌آبادی در بیان ضرورت برخورد با این گونه اقدامات، به شرایط کشور اشاره کرد و افزود قصد دشمن مایوس کردن مردم شریف از طریق اخلال در خدمت‌رسانی به آنان است و دستگاه قضایی تحمل نخواهد کرد که عده‌ای به خود جرات داده و در قالب شیوه‌هایی که اشاره شد، خدمت‌رسانی مردم را متوقف نمایند؛ چرا که حمل کالا از بنادر و مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها، امری معمول و ضروری است.

 

دستگیری ۱۵ نفر مرتبط با بستن جاده‌ها و اخلال در عبور و مرور کامیون‌ها در همین زمینه دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن هشدار به افرادی که با بستن جاده‌ها مانع عبور کامیون‌ها می‌شوند گفت: افرادی که موجب مزاحمت و اختلال در زندگی مردم می‌شوند متخلف هستند و با آن‌ها برخورد می‌شود که تا امروز ۱۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.   دادستان قزوین   حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه با دادستان‌های استان ضمن اشاره به ایجاد اختلال در عبور و مرور مردم توسط برخی افراد اظهار داشت: با هر فردی که در عبور و مرور و زندگی مردم اختلال ایجاد کند برخورد شده و اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو با بستن راه‌ها و ممانعت از حرکت کامیون‌ها موجب اخلال در زندگی مردم شوند.  

شلیک اخلالگران به کامیون‌های حامل بار در استان فارس

در ادامه تحرکات مشکوک گروهکی برای جلوگیری از تردد کامیون‌ها در جاده‌ها و ماندن بار کشور روی زمین، عده‌ای با تیراندازی به وسیله اسلحه جنگی به سمت کامیون‌ها موجب توقف آنها شده‌اند.

بنابراین گزارش بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالای کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود، گروه‌های معاند هم از این ظرفیت سوءاستفاده کرده و در حال تلاش هستند با تهدیداتی نظیر  پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سمت کامیون‌ها دارای بار،‌  ضرب و شتم راننده و به  تازگی «تیراندازی به سمت کامیون دارای بار»، مانع از ورود کامیون‌ها به جاده‌ها و بارگیری آنها شوند تا بدین ترتیب کالاها در پایانه‌ها و بنادر بماند و به دست مردم نرسد و بدین ترتیب با ایجاد نارضایتی بین مردم، به اقتصاد کشور و امنیت روانی مردم ضربه بزنند.   در این حادثه اشرار ناشناس با تیراندازی به سمت کامیون‌ حامل لیموترش در جاده جهرم-شیراز، تلاش کردند کامیون را متوقف‌ و به خیال خودشان تهدیدی برای دیگر راننده‌ها ایجاد کنند.   تیراندازی به سمت این کامیون با اسلحه جنگی انجام شده است و ضاربان در ابتدا به سمت راننده و شاگرد تیراندازی کرده و سپس دو لاستیک‌ جلو کامیون را هدف قرار داده‌اند.   در همین رابطه جمعی از راننده‌های کامیون از بروز مشکلاتی نظیر پرتاب آتش‌زنه و سنگ به سمت کامیون‌های دارای بار گله کردند و گفتند که این مشکلات موجب شده است فعلاً کامیون‌های خود را از بیم اتلاف سرمایه، زمین‌گیر کنیم و بارها روی زمین مانده است.     واکنش ها به اقدامات اخلاگران 

اقدامات اخلالگرانه و ناجوانمردانه برخی از معاندین به منظور توقف جریان حمل و نقل با واکنش مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، مسئولان اتحادیه های صنفی کامیونداران مواجه شده است که برخی از آنها در ادامه آمده است:

توزیع لاستیک بین رانندگان کامیون های جاده ای معاون وزارت راه و شهرسازی با تشریح ۴ اقدام فوری برای توزیع لاستیک بین رانندگان گفت: هفته آینده اولین محموله لاستیک از محل موجودی سازمان اموال تملیکی بین رانندگان توزیع می‌شود.   توزیع لاستیک بین رانندگان کامیون های جاده ایبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‎عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه حمل‌ و‌ نقل بار در سطح جاده‌های کشور با همت رانندگان زحمتکش و خدوم جریان دارد و متوقف نیست، گفت: روز گذشته بیش از ۵۰ هزار بارنامه صادر شده است.   ترخیص۱۳۰کانتینر لاستیک/ حل مشکل ناوگان جاده‌ای تا یک ماه آتی   ‎وی با تاکید بر اینکه موضوع کمبود عرضه لاستیک را از ۴ ماه گذشته پیش‌ بینی کردیم و به اطلاع وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت رساندیم،‌ ادامه داد: ناوگان حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای در ماه به ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد که در این مدت فقط ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شد.   رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه با محدودیت در عرضه با کمبود لاستیک در سایزهای مختلف برای ناوگان باری کشور مواجه شدیم،‌ اظهار داشت: ماه گذشته ۱۳۰ هزار لاستیک توزیع شد که با نظارت انجمن صنفی رانندگان و نمایندگی فروش لاستیک ۹۰ هزار حلقه به دست رانندگان ناوگان باری رسید که اتفاقا توزیع کاملا درست و طبق مقررات انجام شد اما مشکل این بود که باید حداقل دو برابر این رقم لاستیک بین رانندگان توزیع می‌شد.   وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها می گویند در این مدت ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در بازار عرضه شده اما بخشی از این لاستیک‌ها در سایر بخش‌ها از جمله ناوگان کشاورزی، ناوگان درون شهری و غیره توزیع شده و این در حالیست که بخش حمل‌و‌نقل بار برون شهری حداقل به ۱۰۰ هزار حلقه در ماه نیاز دارد.   ‎حسن نیا درباره اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای برون شهری،‌ گفت: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و سازمان راهداری و با دستور معاون اول رییس جمهوری دو محموله به میزان ۱۳۰ کانتینر از پایانه‌های بوشهر و بندرعباس ترخیص می‌شوند .     ‎وی افزود: همچنین توزیع لاستیک‌های تولید داخل در بازار و بین رانندگان و کامیون‌داران منسجم‌تر انجام خواهد شد. اقدام بعدی این است که لاستیک‌های در اختیار سازمان اموال تملیکی در اختیار ناوگان جاده‌ای قرار می‌گیرد. همچنین با دستور معاون اول رییس‌جمهوری تعرفه واردات لاستیک به ۵ درصد کاهش می‌یابد که این اقدام باعث تسریع در روند واردات لاستیک خواهد شد.   ‎معاون وزیر راه و شهرسازی از توزیع اولین محموله لاستیک بین رانندگان توسط سازمان اموال تملیکی در هفته آینده خبر داد و گفت: با مجموعه این اقدامات و توزیع لاستیک‌های وارداتی در یک ماه آینده مشکل ناوگان جاده‌ای برون شهری در بخش لاستیک حل خواهد شد.   ‎رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جبران هزینه‌های افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی اظهار داشت: درخواست رانندگان کامیون و کامیون‌داران مبنی بر محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر در سازمان راهداری تصویب شد و برای بررسی و تصویب نهایی به شورای عالی ترابری کشور ابلاغ شده است.   ‎وی افزود: با محاسبه نرخ حمل بار بر اساس تن-کیلومتر تمام پارامترهای دخیل در هزینه‌های تمام شده حمل بار در نظر گرفته می‌شود به طوری که اگر لاستیک با نرخ آزاد خریداری شده باشد هزینه آن در کرایه حمل بار محاسبه شده است. مبنای تن-کیلومتر پوشش هزینه‌ های تامین سرمایه و هزینه‌های نگهداری است بنابراین با نوسان قیمت‌ها کرایه هم تغییر می‌کند و از این طریق هزینه‌ها پوشش داده می‌شود.   ‎حسن نیا همچنین درباره آخرین اقدامات سازمان راهداری در بحث بیمه تکمیلی گفت: طبق برآوردهای ما چیزی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر از رانندگان باید در سامانه برای ثبت نام بیمه تکمیلی مشخصات خود را ثبت می‌کردند که تاکنون ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند البته عده‌ای هم خودشان از طرق مختلف در پوشش بیمه تکمیلی هستند و به همین دلیل در سامانه ثبت نام نکردند.   وی افزود: از کسانی که تاکنون اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه در خواست بیمه تکمیلی نکرده‌اند انتظار داریم هر چه زودتر مشخصات خود را در سامانه وارد کنند تا مشکل بیمه آنها هم برطرف شود.

 

عده‌ای کامیون‌داران را مجاب به اعتصاب می‌کنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه اعتراضات کامیون‌داران عوامل مختلفی دارد که بخش عمده‌ای از آن به کوتاهی‌های دولت بر می‌گردد، ابراز داشت: ناوگان حمل و نقل پر هزینه است و اکثریت کامیون‌ها نیز مستهلک شده‌اند و قطعاً هزینه‌ی نگهداری از خودروهای با کارکرد بالا زیاد است و سوخت مضاعفی نیز مصرف می‌شود.

  وی خواهان ارائه‌ی تسهیلات ویژه جهت نوسازی کامیون‌های فرسوده شد و خاطرنشان ساخت: دولت‌مردان در اوایل کار شروع خود برای آنکه تورم را پایین نگه‌ دارند از افزایش تدریجی تعرفه‌ی حمل و نقل بار با شیب ملایم خودداری کردند و اکنون درآمد و هزینه‌های کامیون‌داران با یکدیگر سنخیتی ندارد.   محمداسماعیل سعیدی با اعلام اینکه فنر تورم را هرچقدر هم فشار دهید بالاخره یک جایی می‌پرد و از کنترل خارج می‌شود، توضیح داد: اکنون افزایش به‌ یک‌باره‌ی تعرفه‌ها به مقدار زیاد مقدور نیست، درحالی که اگر این تعرفه‌ها در طول سال به تدریج افزایش پیدا می‌کرد این اتفاقات رخ نمی‌داد.   وی با تاکید بر سوءاستفاده عده‌ای از مشکلات کامیون‌داران، تصریح کرد: اکثریت این رانندگان افرادی دلسوز و مقید به انقلاب‌اند و سعی دارند مطالبات‌شان را از طرق قانونی حل کنند و مسئولان را همراهی نمایند اما در این میان عده‌ای درصدد اختلال در سیستم حمل و نقل برآمده‌اند و مانع تردد کامیون‌داران می‌شوند تا اعتصاب اجباری را رقم بزنند.   این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه بخشی از مشکلات کامیون‌داران حل شده است و لوازم یدکی نیز به قیمت مناسب در حال توزیع است، اذعان داشت: عده‌ای می‌خواهند فضا را ملتهب کنند تا اجناس و کالاها به دست کارخانجات و مصرف‌کنندگان نرسد و نارضایتی عمومی در کشور ایجاد شود.   وی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: متاسفانه بعضاً دولت‌مردان به‌جای آنکه با کامیون‌داران طرف حساب شوند، با کسانی که تعمداً قصد اختلال دارند مذاکره می‌کنند؛ دولت باید تصمیمات منطقی اتخاذ نماید و ضمن حل مشکلات کامیون‌داران با کسی مماشات نکند.

 

بارگیری کامیون داران در گیلان انجام می شود/ گرانی لوازم یدکی و لاستیک مسئله ساز است

نیکوکردار رییس اتحادیه کامیون داران گیلان در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با فعالیت کامیون داران در گیلان اظهار کرد: مشکل کامیون داران ما در بحث گرانی لوازم یدکی و لاستیک است.   وی با اشاره به فعالیت رانندگان کامیون، گفت: ما در رشت کار خودمان را انجام می دهیم و بارگیری ها هم انجام می شود.   نیکوکردار با تأکید براینکه مشکل همان گرانی لوازم یدکی و لاستیک است، اظهار کرد: مشکل خاص دیگری نیست.

 

فعالیت بیش از 8 هزار دستگاه ناوگان باری در گلستان / جابجایی حدود 5.5 میلیون تن بار در استان

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با بیان اینکه حمل و نقل کالا در گلستان به حالت عادی در جریان است ، گفت: 8هزار و 500 دستگاه ناوگان باری در گلستان برای حمل حدود 5.5 میلیون تن بار در استان گلستان فعال هستند.   مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان ، اظهارکرد: حمل و نقل کالا و سیستم حمل و نقل جاده ای در گلستان به حالت عادی در حال انجام است و ناوگان حمل بار نسبت به جابه جایی حدود 5.5 میلیون تن بار در استان فعال هستند.   وی افزود: این جابجایی به دیگر استان ها هم انجام شده و به طور میانگین روزانه هزار و ۵۰۰ کامیون کار حمل و نقل کالا را به اقصاء نقاط کشور انجام می دهند و به همین تعداد هم کامیون وارد استان می شود.   میقانی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی وظایف خود را به خوبی انجام داده و در جاده های استان و دیگر استان ها امنیت خوبی برقرار است.   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان به رانندگان اطمینان داد که هیچ دغدغه ای بابت حمل کالا نداشته باشند و با آرامش نسبت به جابجایی کالا اقدام کنند.   وی افزود: 8 هزار و 500 دستگاه ناوگان باری در گلستان فعال هستند که توسط 11 هزار و 500 راننده‌ای که دارای کارت‌هوشمند از اداره‌کل راهداری گلستان هستند.     برای کامیون ها لاستیک وجود دارد / با همکاری بسیج و اطلاعات سپاه انبارهای احتکار لاستیک‌ شناسایی شده   رئیس انجمن صنفی رانندگان یزد گفت: از زمانی که رانندگان یزدی نسبت به مشکلات خود اعتراض کردند تاکنون رئیس اداره صمت استان یزد و معاون اقتصادی استانداری یزد هیچکدام حاضر نشدند جوابگوی مشکلات باشند. مهدی زارع در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه هیچ اعتصابی از طرف کامیونداران در استان انجام نشده و برخی می خواهند از آن سو استفاده کنند، اظهار کرد: تنها مشکل کنونی رانندگان تامین لاستیک و قطعات یدکی برای کامیون های خود است.   رئیس انجمن صنفی رانندگان یزد خاطرنشان کرد: از زمانی که برای اولین بار رانندگان یزدی نسبت به این موارد اعتراض کردند تاکنون رئیس اداره صمت استان یزد و معاون اقتصادی استانداری یزد هیچکدام حاضر نشدند تا جوابگوی مشکلات باشند.   وی در ادامه گفت: وضعیت به گونه ای شده است که لاستیک تولید داخل تا سه برابر قیمت خود در بازار به فروش می رسد و هیچگونه نظارتی روی فروشندگان لاستیک صورت نمی‌گیرد.   زارع با بیان اینکه متاسفانه اداره صنعت، معدن و تجارت استان هیچ گونه همکاری در خصوص نظارت نمی کند، تصریح کرد: بزرگترین مشکل در حال حاضر عدم نظارت این اداره می باشد ولی دیگر ارگان ها کار خود را انجام می دهند. تنها سازمانی که باید در پایانه حضور پیدا کند و مشکلات مردم را پیگیری کند اداره صنعت، معدن و تجارت است.   وی در پایان خاطرنشان کرد: لاستیک زیاد است و برای کامیون ها لاستیک وجود دارد. خوشبختانه با همکاری بسیج و اطلاعات سپاه انبارهای احتکار لاستیک‌ شناسایی شده و در آینده نیز خبرهای خوش دیگری در این خصوص منتشر خواهد شد.   صدور روزانه 6/5 الی 7 هزار برگ بارنامه در پایانه های خراسان رضوی   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:روزانه بین 6/5 تا 7 هزار برگ بارنامه در پایانه های استان خراسان صادر می شود.     جواد وحدتی فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده ای ،اظهار کرد: بخشی از مطالبات رانندگان کشوری بود و نیاز به مصوبه های قانونی داشت، لذا تقاضای صنف رانندگان این بود که شغل آنها جزو مشاغل سخت محسوب و شناخته شود، با این نگرش هم اکنون در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی این موارد در حال بررسی است.   وی افزود: در بحث افزایش حقوق رانندگان هم با توجه به اینکه این مهم یک مطالبه کشوری بود، خوشبختانه پروسه آن پیگیری شد و در مبحث بازنشستگی رانندگان این افزایش حقوق از مبلغ 1 میلیون و 200 هزار تومان به 1 میلیون و 700 هزار تومان ارتقاء پیدا کرد.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث افزایش کرایه حمل بار هم از مطالبات جدی رانندگان بود، با پیگیری های صورت گرفته این مهم به 20 درصد افزایش کرایه بار منجر شد و محقق گردید.   وحدتی فر با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در این حوزه،تشریح کرد: هم اکنون سالن های اعلام بار نظم بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است، همچنین با شرکت هایی که در پرداخت حقوق رانندگان کوتاهی می کردند و به نوعی اجحاف صورت می گرفت،برخورد جدی انجام شد و بین 300 تا 400 میلیون تومان این شرکت ها جریمه شدند، همچنین تعدادی از این شرکت های حمل و نقل پلمپ شد.   وی با اشاره به یکی از اصلی ترین خواسته های صنف رانندگان حمل و نقل جاده ای،یادآور شد: کمبود لاستیک و گرانی لوازم یدکی از نگرانی های این قشر عزیز است.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به وضعیت پایانه های بار در سطح استان، ادامه داد:بارها بدون مشکل در پایانه های استان، روزانه مورد حمل و نقل قرار می گیرند؛ همچنین روزانه بین 6/5 تا 7 هزار برگ بارنامه در پایانه های استان صادر می شود.   وحدتی فر به برنامه های آتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در آینده نزدیک اشاره و عنوان کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار تسهیلات لازم فراهم است و علاقمند هستیم سرمایه گذارانی که برای ورود ناوگان جدید به سیستم حمل و نقل جاده ای تمایل دارند، به این حوزه ورود پیدا کنند چراکه استقبال می کنیم، با این نگرش در بحث نظارتی با متخلفین چه در حوزه رانندگان متخلف و چه در حوزه شرکت های حمل و نقل متخلف شدیدا برخورد خواهیم کرد.   رانندگان در امنیت کامل به کار خود ادامه می‌دهند   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان مشکل حمل بار وجود ندارد و در روزهای اخیر کامیون‌داران با آرامش‌خاطر و در امنیت کامل اقدام به حمل بار کردند. احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از صدور بیش از ۵۰۰ بارنامه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: این به معنای آن است که کامیون‌داران و رانندگان در چهارمحال و بختیاری با وجود مشکلاتی که دارند هوشیارانه و با بی‌توجهی به توطئه‌های دشمنان به کار خود ادامه می‌دهند.   وی ادامه داد: در این استان مشکل حمل بار وجود ندارد و در روزهای اخیر کامیون‌داران با آرامش‌خاطر و در امنیت کامل اقدام به حمل بار کردند.   جمشیدی بیان داشت: صدور بارنامه در این استان کاهش داشته و یکی از علل آن را می‌توان گرانی‌های اخیر دانست.   مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی از کارخانه‌های استان به حالت نیمه‌فعال و تعطیل درآمده‌اند و یکی دیگر از علل کاهش صدور بارنامه همین موضوع است افزود: در این استان تهدیدی در خصوص عدم انتقال بار وجود نداشته و رانندگان در امنیت در جاده‌ها تردد دارند.   وی ادامه داد: با ارتباط نزدیک و تعامل همه‌جانبه با انجمن‌های صنفی رانندگان توانستیم مطالبات این عزیزان در حوزه اختیارات قانونی این سازمان را تا حدود زیادی برطرف کنیم.   جمشیدی با تاکید بر اینکه با پیگیری دولت درخصوص تامین مواد اولیه برای شرکت‌های تولیدی، طی چند روز آینده، روند تامین و توزیع قطعات مطلوب خواهد شد خاطرنشان کرد: برای حل مشکلاتی که امروز دامن‌گیر صنعت حمل و نقل کشور به‌ویژه قشر رانندگان است، در چند ماهه اخیر تلاش‌های بی‌شائبه‌ای توسط تمام دستگاه‌ها به‌ویژه مسئولان استان انجام شده است.  

منبع : دانا

پربازدیدترین امروز

website tracking