۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷

تولید استارت موتور توسط مخترعین گرمساری

تولید استارت موتور توسط مخترعین گرمساری
با توجه به نام گذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یک معلم خوش فکر و خوش ذوق گرمساری در مرکز کاردانش امام علی (ع) با تولید دستگاهی هم توانست آرزوی بسیاری از معلمان و دانش آموزان فنی و حرفه ای کشور را به واقیعت تبدیل کند و هم برای مدرسه خود در شهر گرمسار در آمد کسب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین عباس فروزان؛ معلم مرکز کاردانش  امام علی (ع) با کمک دانش آموزان رشته برق و خودرو خود توانست دستگاهی به نام استارت موتور را اختراع و به تولید انبوه برساند که دیگر ماکت ها و موترو های خاموش  اموزشی در مراکز فنی و حرفه ای کشور  به  اتصال به این دستگاه خاموش نمی ماند و به راحتی روشن می شودو سیستم آموزشی کشور در زمینه رشته های برق و خودرو می تواند تحول بزرگی را بدست آورد این دستگاه  این معلم گرمسار به ثبت مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز رسیده است و اجازه داده شده است تا برای تولید انبوه و فروش انبوه مراکز آموزشی کشور نیز این دستگاه را به تولید انبوه برساند.

عباس فروزان این معلم مخترع به گفتگو با خبرنگار گرمسارآنلاین نشست و به سوالات پاسخ داد:

در مورد این دستگاه استارت موتور توضیح دهید؟

این سیستم شامل خنک کاری کامل اعم از رادیاتور ،فن ها و دسته سیم و فن می باشد  و به طور کلی نیز با دو شلنگ ورودی و خروجی به موتور وصل می شود و قسمت نشانگر  که کلیه پارامتر خودرو های را نشان می دهد متصل شده است  به علاوه ای سی یو، دسته سیم، سنسنرها و تعدادی از عمل گرها مختص سیستم های انژکتور هاست

ضرورت اموزشی و ساخت این دستگاه  چه بوده است؟

در سیستم آموزشی فنی و حرفه  ای ماکت های آموزشی خودرو به صورت موتور های خاموش ودرحد باز و بسته کردن بود اما با ساخت این دستگاه می توان هر تعداد موتور بازو بسته اموزشی را در هر مرکزی  را روشن نماییم تا دانش آموزان و معلمان بهتر و عملی تر ماکت های آموزشی را  تدریس نمایند و این دستگاه سیستم آموزشی کشور را  به دلیل عیب یابی  نیز رد رشته برق و خودرو ارتقا می دهد.

 فکر اولیه ساخت این دستگاه از چه زمانی بود؟

در همایش سال گذشته سرگروه های آموزشی این طرح  را به دوستانم در کشور معرفی  کردم و با استقبال دوستانم و کمک وزارت آموزش و پرروش قرارگرفتم و استارت کار نیز از نیمه اول سال گذشته در  محل کار گاه مرکز گرمسار زده شد و  تمام مراحل را نیز با سیستم پژوهشی و علمی اداره آموزش و پرروش چک کردم.

این دستگاه چه کمکی به هنرستان و مراکز فنی و حرفه ای کشور می کند؟

در حد کشور از سال های قبل که سرفصل هنرستان ها تغییرکرد بود از موتور پیکان به موترو ملی تغییر یافت تمام هنرستان های کشور با این مشکل مهم روبه رو شدند که موتور های روشن آموزشی هزینه های خیلی بالایی برای مدرسه داشت و بچه ها نیز  قادر به روشن کردن موتورها نبودند حال با این دستگاه هیچ موتوری در هنرستان ها با وجود این دستگاه خاموش نمی ماند و شعار این دستگاه نیز  این است که دیگر هیچ موتوری در هیچ هنرستانی خاموش نمی ماند

آیا این دستگاه از لحاظ مالی به سیستم هنرستان ها کمک می کند؟

لازم به توضیح است که قبل از تولید و اختراع این دستگاه آموزشی هر موتور روشن که هنرستان برای سیستم  آموزشی  برای مرکز خود تهیه می کردند حدود 15 میلیون تومان هزینه داشت اما این دستگاه با حدود 4 میلیون تومان می تواند تمام موتور های خاموش هنرستان های کشور را روشن نماید و این اختلاف مالی می تواند باعث رونق دیگر بخش های آموزشی در هنرستان ها کشور باشد .

 استقبال مدارس فنی و حرفه ای کشور چگونه بوده است؟

اولین خریدار استارت موتور کاردانش امام علی (ع) گرمسار بود و دومین خریدار نیز هنرستان شهر سمنان بوده است  و  امیدواریم نیز با تبلیغات و معرفی این دستگاه منحصر  به فرد و مزایای این دستگاه بتوانیم این دستگاه مهم آموزشی که بسیار به صرفه است در مدارس دیگر استان ها  کشور مشاهده نماییم و حتی چند روز گذشته نیز  هنرستان های استان خوزستان نیز 5 دستگاه برای  استفاده سفارش کار داده است .

مشکلاتی در این حوزه برای شما وجود دارد؟

 مشکلات که زیاد است اما یک مشکل مهم در استفاده مدارس از این دستگاه است چون که این دستگاه علی رغم تایید وزارت آموزش و پرورش در لیست خریدها هنرستان ها وجود ندارد و این معضل باعث این شده است که هنرستان های کشور برای خرید آن با مشکلات قانونی از لحاظ  تجهیزات مواجه شود و می تواندبا انتقال این دستگاه به لیست خرید کلی تحول بزرگی در سیستم ایجاد شود

 ساخت این دستگاه با نامگذاری سال جاری چه ارتباطی دارد؟

امسال سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است و ما ایرانیان باید با تقویت تولید داخلی و ملی سعی کنیم تا صرفه جویی نماییم و از ورورد اجناسی خارجی که می توانیم در داخل تولید کنیم پرهیز نماییم. استارت موتور با هزینه های داخلی وزارت آموزش و پرورش ساخته شد و  هم یک تحقیق به ثمر رسیده آموزشی  است و هم می تواند با فروش این دستگاه برای مرکز کاردانش امام علی (ع) گرمسار اقتصادی و در آمد زا باشد و  این مرکز با دستان دانش آموزان و معلمان خود می تواند به یک مرکز  بزرگ اقتصادی و آموزشی  رد نزدیک پایتخت تبدیل شود و این کار یعنی اقتصاد مقاومتی و  تغییر آن به اقدام و عمل واقعی است.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

 بهتر است به  معلمان و پژوهشگران خود در داخل کشورمان اعتماد کنیم و با میدان دادن به علم و توانایی آنها می توانیم همیشه حرفی برای گفتن داشته باشیم و. بسیاری از دوستان من در دیگر استان ها  دستگاهی با  موضوعات مختلفی دیگر  همانند این دستگاه دارند که  به دلیل مشکلات مالی و  کاغذ بازی های  نامتعارف در حال خاک خوردن هستند و با میدان دادن به اینگونه پژوهش در مدارس کشور  یک تحول بزرگی را به ارمغان آوریم و حمایت های  وزارت آموزش و پروش را می طلبد  چون که من هم با حمایت مسئولین اموزش و پرورش استان و شهرگرمسار که تشکر می  می کنم به این نقطه نهایی رسیده ام پس این توجه به من ثمره این موفقیت بزرگ آموزشی در استان سمنان بود.

منبع : دانا

پربازدیدترین امروز

website tracking